Cyfrowe trendy w miejscu sprzedaży


Data dodania: 19.04.2016r.

Miejsce sprzedaży na przestrzeni lat zmieniło się nie do poznania. Multimedialne nośniki stały się wyznacznikiem nowoczesnego sklepu, a sama technologia cyfrowa ewoluowała w kierunku bardziej angażującej konsumenta. To jeszcze nie koniec cyfrowej rewolucji, bo ta dopiero nabiera rozpędu.

Digital Signage jest stosunkowo nowym narzędziem na rynku, a już zdążył zrewolucjonizować podejście do aranżacji punktu sprzedaży. - Monitory wielkoformatowe w galeriach i centrach handlowych stały się dla ich klientów codziennością. Od cyfryzacji przekazu informacyjnego i reklamowego nie ma już odwrotu - mówi Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce. Urządzenia multimedialne w punkcie sprzedaży oprócz bardzo istotnej roli wizerunkowej, pełnią także szereg innych funkcji. Dużo zależy od miejsca, w którym umieszczony jest ekran. - W jednym miejscu doskonale sprawdza się jako informator, zbiór wiedzy czy też map, w innym jako genialny nośnik do pokazywania treści informacyjno-reklamowych lub tylko reklamowych bądŸ PRowych - tłumaczy Przemysław Œwiderski, New Business Director w firmie IMS - Można rzec, że system DS jest drogowskazem oraz miejscem pozyskiwania szybkich i celnych informacji. Treści reklamowe wyświetlane na ekranach systemu DS mają przewagę nad innymi formami reklamy tego typu, ponieważ polecany produkt i klient spotykają się w tym samym miejscu - mówi Przemysław Œwiderski.

Jak dodaje Maciej Mielcarek, Wiceprezes Aduma SA, w miejscu sprzedaży za pomocą Digital Signage są wyróżniane nowości, oferty specjalne lub flagowe produkty. - Dla managerów sklepów DS jest bardzo wygodnym narzędziem, gdyż pozwala na szybką i tanią aktualizacje treści, a także daje pewność, że dane komunikaty faktycznie pojawią się w miejscu sprzedaży. Możliwe jest też stworzenie czasowych kampanii reklamowych, które zaczynają działać praktycznie ze skutkiem natychmiastowym, co w przypadku klasycznych witryn sklepowych lub wystaw wewnątrz sklepów jest niemożliwe - zaznacza Maciej Mielcarek.

Oprócz działań reklamowych narzędzia Digital Signage świetnie sprawdzają się, jako multimedialne punkty informacyjne. Mogą być do tego celu wykorzystywane monitory dotykowe typu way-finder, czy systemy pozwalające uzyskać więcej informacji o produkcie. - Oba przykłady to rozwiązania interaktywne, w których sam konsument decyduje kiedy i w jakim zakresie chce uzyskać dane informacje. W tym przypadku widoczna jest ogromna zaleta tego typu systemów Digital Signage, czyli brak nachalnie prezentowanych treści - mówi Mariusz Orzechowski.

Coraz szersze zastosowanie

Ekrany DS spotykamy dziś w centrach handlowych w postaci sieci reklamowej lub informacyjnej, jako element wystroju witryny czy aranżacji sklepu. Pojawiają się także na terenie sklepów wielkopowierzchniwych - przy kasach lub jako element nośnika POS. - Klienci przychodzą do galerii handlowych w celach komercyjnych i są otwarci na treści reklamowe. Jednak musimy dotrzeć do klienta w miejscach, w których na chwilę się zatrzymuje i może spokojnie spojrzeć na ekran. Takie miejsca to schody ruchome czy też strefa restauracyjna - mówi Przemysław Œwiderski. Jak zauważa Maciej Mielcarek, nośniki coraz częściej pojawiają się w witrynach i przy wejściach do sklepów, a także w bezpośredniej bliskości produktu na półce bądŸ tuż przy ekspozycji. - Biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w zachowaniu konsumentów z pewnością zobaczmy coraz więcej ekranów DS właśnie tuż przy ekspozycji, aby bardziej bezpośrednio wpływać na decyzje zakupowe klienta lub na witrynach sklepowych, aby skłaniać do wejścia do sklepu, zmieniając utarte szlaki komunikacyjne - mówi Maciej Mielcarek. Wewnątrz placówek pojawia się coraz więcej innowacyjnych systemów, które w odbiorze użytkownika mają funkcję czysto utylitarną - oferują mu możliwość dostępu do rozrywki, informacji czy szanse na podładowanie telefonu komórkowego.

Tekst: Joanna Łęczycka
Źródło: OOH Magazine

Więcej na stronie oohmagazine.pl