Systemy Digital Signage kojarzone są przede wszystkim z przekazem reklamowym. To nieodłączny element w sklepach wielkopowierzchniowych i galeriach handlowych, a także narzędzie informacyjne w punktach użyteczności publicznej. Prawie zawsze skierowane do dorosłych, ale czy na pewno?
Dzieci robią zakupy. Może nie bezpośrednio, ale wpływają na decyzje zakupowe dorosłych bardziej niż nam się to wydaje. Udowadnia to przeprowadzone w maju 2013 r. Ogólnopolskie Badanie Polskiego Programu Jakość Obsługi dotyczące wpływu dzieci na decyzje zakupowe rodziców. Jak wynika z badania, dzieci mają realny wpływ na decyzje zakupowe, jakie podejmują dorośli. Niemal wszyscy ankietowani (96,4%) uznali, że opinia dzieci jest uwzględniana podczas zakupów. 75% respondentów uznało ten wpływ za duży lub średni. Marketerzy doskonale zdają sobie sprawę, że dzieci, mimo iż nie są osobami bezpośrednio dokonującymi transakcji, niejednokrotnie mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe swoich rodziców. - Istotne jest nawet to, jak długo rodzina, która odwiedzi centrum handlowe wraz z dziećmi pozostanie na zakupach właśnie w tym miejscu. Dlatego obserwujemy tak duże zainteresowanie systemami Digital Signage dla dzieci - mówi Mariusz Orzechowski, Dyrektor Przedstawicielstwa NEC Display Solutions Europe GmbH w Polsce.
Pokolenie multimedialne
Nasza przestrzeń życiowa i strefy życia stają się coraz bardziej przeniknięte technologiami cyfrowymi, wirtualizacją rzeczywistości i multimedialną oprawą zdarzeń. - Siłą rzeczy, również nasze dzieci stały się wytrawnymi znawcami i konsumentami najnowocześniejszych technologii. Chcąc im zaproponować coś ciekawego w przestrzeniach publicznych, takich jak sklepy, banki, galerie handlowe czy przychodnie i szpitale, gdzie przychodzą towarzysząc rodzicom, musimy pamiętać, że mamy do czynienia z pokoleniem multimedialnym, które trudno jest czymś zaciekawić i skupić uwagę - wyjaśnia Iwona Sienkiewicz, Key Account Manager w firmie Magit
Cechą zdecydowanie wyróżniającą systemy Digital Signage dedykowane dla dzieci jest ich interaktywność. - To właśnie najmłodsi najchętniej korzystają z wszelkich urządzeń, które są nowinkami technologicznymi. Nie boją się zmian i są największymi fanami takich instalacji jak interaktywne podłogi czy stoły dotykowe, w których mogą sterować kontentem za pomocą dotyku. To czego wstydzi się spróbować dorosły, dla dziecka jest naturalnym odkrywaniem nowości i zabawą. Gry wyświetlane na podłodze interaktywnej czy stole dotykowym pozwalają doskonalić dzieciom koncentrację, rozwijać wyobraźnię, umiejętności społeczne i ćwiczyć refleks - wyjaśnia Mariusz Orzechowski.
Systemy Digital Signage przygotowywane z myślą o najmłodszych użytkownikach różnią się od strony kontentu wyświetlaną treścią. - Dominują różnego rodzaju gry i zabawy multimedialne, najczęściej o zabarwieniu edukacyjnym. Głównym celem takich systemów jest skupienie uwagi dzieci na przekazywanych treściach w momencie, gdy rodzic np. podpisuje umowę w banku czy zamierza zrobić zakupy w supermarkecie - dodaje Dawid Manuszak, Product Manager w Veracomp SA.
Ciekawa treść, oryginalna forma i niebanalne podejście do wymagającego konsumenta, jakim są dzieci to kluczowe aspekty, które sprawią, że uda nam się ich zainteresować. A warto. Bo uzyskując ich aprobatę czy wzbudzając zainteresowanie, wzrastają szansę na skupienie na swojej ofercie także dorosłych. Warto także pamiętać, że wdrażania systemów Digital Signage z myśą o dzieciach to też niezastąpione działanie wizerunkowe dla marki.
Więcej na stronie oohmagazine.pl
Źródło: OOH Magazine